Manswers Monday: Non-Alcoholic Beer

December 7th, 2009
By

OK, folks. Mixin' it up again and trying something new here. With one of the most entertaining/hilarious shows on TV (at least for me) back for its second season, I thought it'd be fun to do a little Manswers Monday trivia, in honor of Manswers on Spike TV (Oceanic Channel 76 or Digital Channel 559 8) ).

As I'm not really sure how open y'all are to risque topics (e.g. 58008 LOL!), I'll start with a rather tame one. :P

How many non-alcoholic beers would it take to get drunk?

Here are some tidbits from the show to help:

WARNING: Excessive alcohol consumption is dangerous and could kill you. Don't do it, dude!
Non-alcoholic beer is made just like regular beer. After the beer has been brewed, the alcohol is removed by heating it up to alcohol's boiling point, where the alcohol then evaporates. However, this will not remove all the alcohol. It leaves about 1/2 of 1% (.5%), which is about 1/8th the strength of near beer. According to the University of Oklahoma, 15 "non-alcoholic" beers will give an average guy a blood alcohol level of .02% (.08% is considered legally drunk).

Don't you just love how they make it all scientific? So funny, yet so ridiculous! Ahahahaha!

Talk to me!
* How many non-alcoholic beers do YOU think it takes to get drunk? Don't cheat and watch the online video! ;)
* Are you open to chatting about some of the more "racier" topics from this show?
* What other shows do you want me to watch and dish about. Please don't say Top Chef. :P
* Do you drink or have you ever drank non-alcoholic beer? Why? 8)
* What is your favorite regular kine beer?
* Anyone catch the Ultimate Fighter Finale fights? Thoughts on Kimbo Slice's performance? Thoughts on other fights?
* Y'all ready and excited for BJ Penn's fight this Saturday at UFC 107?
* How's your Monday and week looking so far?

56 Responses to “Manswers Monday: Non-Alcoholic Beer”

  1. rayboyjr:

    :D :D :D :D :D Good Morning Everyone!!! :D :D :D :D :D

    ... hey Ed!!! ... I tried non-alcoholic beer as the designated driver ... and absolutely hated it ... rather drink Coke or Sprite all night instead!!! ... BEER - BUZZ = BULL$HI+!!! ...why even bother??? :roll: ...nah, I know some people who actually love it ...

    ... not sure how beers to make you drunk ... I think if you tried to get drunk on non-alcholic beer ... you'd probably not get there ...simple math says about 60 beers, maybe??? ... in about one hour ... wtf??? :shock: I say no can ...

    ... and what's wrong with Top Chef??? ... I no shame to say I enjoy it when I find the time to watch it ... and I think Ms. Leerz loves that show ... so watch out!!! ...

    ... racier topics??? ... yes, pleez ... you going at least make one immature "boy" happy :D :D :D ...

    ... and I watch Manswers too ... for the stimulating topics of course ... not the *ahem* eye-candy shots it seems to be filled with ...

    ... Have a Good One Everyone!!! ...


  2. bB:

    don't drink those kind of beer maybe it's better not to be tempted.

    i think it's getting popular in japan and it's actually a little more expensive. asahi clear is the one in prefer in japan.

    missed watching tuf this weekend due to a wedding. watched a couple of matches before i passed out on the couch. lol hopefully there will be a rebroadcast.

    really looking forward to watching bj this weekend. going to watching it on oceanic and doing a cook out. thanks again ed.


  3. hemajang:

    Tried O'Douls once, many years ago for I dunno what reason, I guess just to try and was okay, but why buy a lame-brew when to can buy regular beer for the same price.

    errr Mr. Ed, that is a very interesting Manswers, had never heard of it, but then again, I usually scan past Spike TV, wrong demographics. One Manswers topic peaked my interest though...which is healthier, beer or red wine?, as I debate that myself at times. I prefer wine but certain foods go very well with beer or I may be eating poke and kim chi and the open bottle of sauvignon cabernet going taste bad together so beer would be a better choice. And according to Manswers, beer is surprisingly healthier than red wine...I would have guessed wrong. And not only that, beer is per ounce cheaper than wine, but then again, you sip wine versus guzzle beer.


  4. Ynaku:

    Non-alchy Beea????? PTUI!!!!!!!

    I rather drink water. :P Like hema said, same price why go with non-alchy? If I'm DD it's a soft drink for me. At least I get the Burn down the throat..

    Sorry, no guess on how many fake beea you need to drink to get a buzz. Just chug 1 Bud Amnesia beea is all it takes for me. Das why I no can handle the 92 octane beea. I can handle Bood Lite.

    As for my Monday........... Just came back from 1 1/2 week Vacation. Too much to TRY catch up on. I think I'll just dump all my email and have everyone resend asking for followup so I know what is important or not :twisted: :lol:


  5. frankie:

    Drinking non-alcoholic beer is like ordering a Diet Coke after your third trip to the server's table at Tsukiji Fish Market: FAIL! :-D


  6. M:

    Good morning Ed!

    I don't drink beer even if it's non-alcoholic.


  7. M:

    I drink water, tea, coke or pepsi.... :)


  8. Kel Sr.:

    Aloha Ed,

    Doesn't the mind have a lot to do with drunkeness or the feeling of it?

    You know, that certain people get a "Natural High" without drinking liquor or taking "Drugs", right?

    As for me, I quit drinking alcholic beverages over 20 years ago. I've also quit smoking too!

    Is it true that your "Kaiser gang" drinks only in moderation? Hahahaha!

    Have a wonderful day!


  9. Rosette:

    do you want water,milk ,orange juice and apple juice with that?


  10. che:

    How many non-alcoholic beers do YOU think it takes to get drunk? Don't cheat and watch the online video! Not sure but for me it doesn't take much to get me drunk. I'm a light weight. For some of my friends I would have to say 30.
    * Are you open to chatting about some of the more "racier" topics from this show? Sure, but you better watch out because some of those topics on manswers could offend people.
    * What other shows do you want me to watch and dish about. Please don't say Top Chef. I have no comment.
    * Do you drink or have you ever drank non-alcoholic beer? Why? I haven't had non-alcholic beer but I do drink Miller 64. Like diet soda when you first drink it, it has no taste but drink it enough and you get used to to it. I drink Miller 64 because I need to watch my cholestoral and weight.
    * What is your favorite regular kine beer? Miller lite or Natrual Lite.
    * Anyone catch the Ultimate Fighter Finale fights? Thoughts on Kimbo Slice's performance? Thoughts on other fights? No comment.
    * Y'all ready and excited for BJ Penn's fight this Saturday at UFC 107?
    * How's your Monday and week looking so far? This is going to be a loooooong week.


  11. NeedaHobby:

    I've never seen the show. I guess I should check um out sometime, huh? For me, if I'm gonna have beer, gotta be alcoholic. Same thing for coffee, gotta be caffeinated. Otherwise, what's the point? :lol:

    We didn't get you hooked on Top Chef yet? What about Man v. Food or Amazing Race? Watch those?


  12. tita leerz:

    i don't like the taste of beer. i would imagine it tastes like shishi. LOL. for some reason, i equate beer with shishi. i guess cuz i lived in the dorms and the elevators ALWAYS smelled like shishibeer on Sunday mornings. soooo....i would only drink beer (near or true) if my name were Bear Grylls. :)

    i agree with HOBZ, though. if it ain't the real stuff, then what's the point. kinda like real sugar and the pink and blue packets. or like if you playing ball...i used to tell the hubby, if you going intentionally foul it better be worth it! knock day guy one time (fo me pleez)!!!


  13. hemajang:

    Cheated and watched the Manswer video and won't leak the m'answer but man, that is some gross finish...think the Beavis & Butt-head and South Park crowd will like this show.


  14. Kage:

    I saw a bit of this the other night when scanning channels. I did not see the ending that hema is talking about above.

    I do not drink beer for the taste. So I would not even drink non-alcoholic beer, no sense...


  15. pink lady:

    we actually missed the ultimate fighter finale because we had to go to a christmas party but they'll probably replay it a million times throughout the week.

    @leerz: not to mention beer looks like shishi too.


  16. hemajang:

    @lourdes, yeah, not sure how I got to enjoy beer. I remember not liking it as a kid sipping some of uncle's beer at family parties. Something happens when you are a underage teen drinking beer, getting that buzz and having a good time. I guess you could also acquire a taste for shishi too. I saw an episode of "Bizarre Foods" where they drink this herbal drink from cow urine...yum!


  17. J.P.:

    I was glued to the TV watching the Texas-Nebraska game. Totally not the result I expected since I am a huge Texas fan. Colt McCoy almost threw the entire season away on that last play but luckily there was 1 second left on the clock. I couldn't even watch that game winning field goal.

    Lots of people have said that Texas doesn't belong in the NC game and that TCU, Cincinnati, or even Boise State deserves that spot. I totally agree with them even though I'm a Texas fan. It truly is a flawed BCS system and I bet that press and poll voters would rather have big-named schools playing in these games because it could possibly mean more viewers and money.

    But you can count on me watching that TCU-Boise State matchup.


  18. rayboyjr:

    @J.P. - I was watching that game too ... and rooting for Nebraska ... just for an instant, I thought Colt blew the game ...

    ... but I just love the fact that the BCS is really more screwed now ... because still 5 undefeated teams left ... who really is to say what team is the best ...

    ... ranking, conference and reputation does not alone make the National Champion ... should have to win it on the field ...

    ... BOO to the BCS (Bull Crap System) ...


  19. Scott:

    The Heisman race is the one that's uncertain. Colt probably blew his chance with his poor performance. I vote the Stanford guy.


  20. J.P.:

    @rayboyjr - You got it right on the point and I'm sure there are many points for the BCS (Bull Crap System)...If the FCS (formerly 1-AA) schools can have a playoff system, why can't the FBS (1-A)???

    It also goes back to 2004 when USC, Oklahoma and Auburn went undefeated but only the first 2 played...Auburn won their game and USC won the NC game but only USC was declared NC not co-champs with Auburn..flawed indeed.

    But I think there has been more undefeated teams left this yr (5) than in any other year and I think there's going to be more than 2 undefeated teams in the years to come.


  21. J.P.:

    @Scott...yeah I think Colt blew it too but stranger things have happened before. I would like Colt to win it since I'm a Texas fan but I think Gerhart (Stanford) or Ingram (Alabama) are the frontrunners. I think Suh (Nebraska) should get some talk too. He's already up for about 6-7 awards.

    If Colt wins it, oh well. There's always going to be talk every year about so-and-so deserves this award, etc. so it wouldn't be much shock if he does win it. My vote goes to either Gerhart or Ingram.


  22. World Wide Ed:

    * 1.rayboyjr:
    ... racier topics??? ... yes, pleez ... you going at least make one immature "boy" happy ...

    Might only be two of us beej! LOL! Nah! The problem with writing blogs for the 'tiser is I gotta watch what I say. Guess that's not a bad thing though. Hehe! But yeah, I going try get a little more open, but guess we gotta remember that this is a blog for one and all, not just pervy men. Ahahaha! No offense! ;)

    * 2.bB:
    really looking forward to watching bj this weekend. going to watching it on oceanic and doing a cook out. thanks again ed.

    No problem holmes. Hope your homeys enjoy! Have a cold one for me beeBz!

    * 3.hemajang:
    errr Mr. Ed, that is a very interesting Manswers, had never heard of it, but then again, I usually scan past Spike TV, wrong demographics. One Manswers topic peaked my interest though...which is healthier, beer or red wine?

    LOL! Yeah, it's kinda interesting, but sometimes I think they glorify the answers to make um entertaining. I really doubt beer is healthier than wine. Haha!

    * 4.Ynaku:
    Sorry, no guess on how many fake beea you need to drink to get a buzz. Just chug 1 Bud Amnesia beea is all it takes for me. Das why I no can handle the 92 octane beea. I can handle Bood Lite.

    Bwahahahaha! "Bood Lite"! Haha! So wot? Can I call you Randall den? *evil grin* Nah! Welcome back BTW, wea you went?

    * 5.frankie:
    Drinking non-alcoholic beer is like ordering a Diet Coke after your third trip to the server's table at Tsukiji Fish Market: FAIL!

    Yeah, just go for the regular coke yo! 8)

    * 6.M:
    I don't drink beer even if it's non-alcoholic.

    I drink water, tea, coke or pepsi....

    Water and tea are probably the best options eh emmz? I need to drink more of dat too! *sigh*

    * 8.Kel Sr.:
    Doesn't the mind have a lot to do with drunkeness or the feeling of it?

    Funny! That's what I always say and people don't believe me! :P Weak minds I tell ya yeah Sr.? Congrats on quitting smoking! I hear that's supah hahd! BTW, wea you been? Missed ya! :)

    * 9.Rosette:
    do you want water,milk ,orange juice and apple juice with that?

    Just one post Rosey? :( 8)

    * 10.che:
    * Are you open to chatting about some of the more "racier" topics from this show? Sure, but you better watch out because some of those topics on manswers could offend people.

    Word!! LOL!

    * 11.NeedaHobby:
    I've never seen the show. I guess I should check um out sometime, huh?

    Nooooooooooooooooo! You're a girl. You're gonna hate me Hobbz! Hahaha! Wifey always shakes her head at me when she sees it air. LOL! If you ever do watch it, remember... it was rayboyjr's idea! ;) :P

    And oh yeah, Man vs. Food is da bomb!!! Just started setting the DVR for Triple D too (shout out to kuya.d). :)

    * 12.tita leerz:
    i agree with HOBZ, though. if it ain't the real stuff, then what's the point. kinda like real sugar and the pink and blue packets. or like if you playing ball...i used to tell the hubby, if you going intentionally foul it better be worth it! knock day guy one time (fo me pleez)!!!

    Ho, good thing hubby doesn't play in the same league as me! And yeah, thanks for forever ruining the taste of beer for me leerz! Grrrrr! :P

    * 13.hemajang:
    Cheated and watched the Manswer video and won't leak the m'answer but man, that is some gross finish...think the Beavis & Butt-head and South Park crowd will like this show.

    Ahahaha, sorry hemmz. Yeah, it's pretty mindless humor. I watch it to for the educational topics. 8)

    * 14.Kage:
    I saw a bit of this the other night when scanning channels. I did not see the ending that hema is talking about above.

    I wouldn't advise it unless you are in that Beavis & Butthead demo. :P

    * 15.pink lady:
    @leerz: not to mention beer looks like shishi too.

    Grrrrr! :P

    * 17.J.P.:
    I bet that press and poll voters would rather have big-named schools playing in these games because it could possibly mean more viewers and money.

    Sad how that is, but I guess it makes sense for them eh J Peezy? I'm always a fan of the underdog, so it doesn't matter to me! ;)

    * 18.rayboyjr:
    ... BOO to the BCS (Bull Crap System) ...

    Yup, yup. Was always a fan of playoffs. Gotta earn um!

    * 19.Scott:
    The Heisman race is the one that's uncertain. Colt probably blew his chance with his poor performance. I vote the Stanford guy.

    I wonder if anyone's ever done any research on Heisman failures. Seems to be a lot, that it doesn't matter too much if you don't win it, going into the NFL yeah Scotty2Hotty?


  23. frankie:

    There's no doubt that Ingram should win. He tore it up against the #1 defense in the de facto national championship game. Gerhart did well (and it would produce some buzz for a white running back to win) but his team I think is only 8-4. The Heisman often will go to the best player on the best team. The PAC-10 was weak this year.

    Oh and another thing about non-alcoholic beer...if you're not drinking it for the buzz or to get faded, why drink it at all? It can't be for the taste, unless you enjoy the taste of sterile urine from a diabetic.


  24. tita leerz:

    R O F L!!!!


  25. Ynaku:

    You guys too funny.

    Hey Ed, I was on Oahu from the day before Thanksgiving and returned to Hilo last Tuesday only to return on Friday for the VEX Robotics competition at the Convention Center. Finally got home Saturday night. Phew, I love to travel but this was too much since I had to be back to work today. No time to unwind. I think I need a few REGULAR BEEAS. :lol:


  26. EMM386:

    I will not touch non-alcoholic beer. My favorite right now, is the Deschutes Inversion IPA or the Longhammer IPA. My most common bar drink would probably be Heineken. I've also been enjoying the Flying Dog Porter and Barley Wine.


  27. Kage:

    Ed - I am/was a part of the Beavis and Butthead demo. That was popular when I was going college.


  28. Rosette:

    I don't know anything about beer....YOU can wash your hair with beer ..omg


  29. Rosette:

    you can drink beer so long as you don't drink like a fish and become alcoholic ..you can drink so long as moderation.


  30. Rosette:

    if you want a buzz just bang your head ...!


  31. Rosette:

    when my husband has a drink he is happy then I ask for fifty bucks....! SO I sit in the corner plotting HEY DO YOU WANT MORE BEER..then I Ask for cash...see ....if he wont give me money I will charge him five buck for each beer.....WORKS FOR ME!


  32. Rosette:

    I tell my husband okay you are wasting our money you drink that beer then pee..so cough up give me some cash!! funny ...so he think tiwce before he buys beer it will cost him double..I look in the corner "oh happy day a case of beer "..so I think where is my money huh..funny...I argue since you got a beer what did you bring me NOTHING! ..I got rich so he stop drinking.


  33. kuya.d:

    Triple D ... Guy Fieri lives the life!

    Top Chef Finale this Wednesday ... I'm cheering for the beard!

    And BIG UPs to Oceanic for airing the Quiksilver in memory of Eddie Aikau LIVE on channel 250!


  34. kuya.d:

    @Bananz - thanks for giving me chance this week!


  35. uncle jimmy:

    kuya.. have fallen out of Top Chef.. the two intense haole guys were too much for me..

    liked the fat jewish kid who called his Mom regularly, and the bigfoot lookin' guy..

    those two shud get togethah and open up a spot called "2 ugry fat guys".

    rooting for either of those two.. good cooks, yeah?

    non-alcoholic beah is fine wit' me, one or two wit' pizza or sandwich.. if want to get high, will jus' shoot one or two oz. of vod or teq..


  36. World Wide Ed:

    * 23.frankie:
    Oh and another thing about non-alcoholic beer...if you're not drinking it for the buzz or to get faded, why drink it at all? It can't be for the taste, unless you enjoy the taste of sterile urine from a diabetic.

    Call me a fan of "sterile urine from a diabetic" den! ;)

    * 24.tita leerz:
    R O F L!!!!

    :P

    * 25.Ynaku:
    Hey Ed, I was on Oahu from the day before Thanksgiving and returned to Hilo last Tuesday only to return on Friday for the VEX Robotics competition at the Convention Center.

    WOT!? And you nevah wen call me naks? ;)

    * 26.EMM386:
    I will not touch non-alcoholic beer. My favorite right now, is the Deschutes Inversion IPA or the Longhammer IPA. My most common bar drink would probably be Heineken. I've also been enjoying the Flying Dog Porter and Barley Wine.

    My kinda guy EMMbot! Though, I try to avoid Heinys if there's something new to try. I pretty much lived on it during my clubbin' days. LOL!

    * 27.Kage:
    Ed - I am/was a part of the Beavis and Butthead demo. That was popular when I was going college.

    Niiice! Then, Manswers is right up your alley Kagz! Lemme know what you think. Ahahahaha!

    * 29.Rosette:
    you can drink beer so long as you don't drink like a fish and become alcoholic ..you can drink so long as moderation.

    Woah, words of wisdom from Rosey! Much love Rosey!

    * 30.Rosette:
    if you want a buzz just bang your head ...!

    Spoke too soon... ;) Nah!

    * 33.kuya.d:
    And BIG UPs to Oceanic for airing the Quiksilver in memory of Eddie Aikau LIVE on channel 250!

    Hehe, mahaloz dewz! Was a big project spearheaded by the fella sitting next to me. Glad you enjoyed it!

    * 35.uncle jimmy:
    non-alcoholic beah is fine wit' me, one or two wit' pizza or sandwich.. if want to get high, will jus' shoot one or two oz. of vod or teq..

    Woah! Go getum ooj! :)


  37. Rosette:

    are you happy now I answered...so you can cook with beer with your taco dip...oh speakign of a guy that calls his mother my hsubnad calls hsi mother fifty times a day....AS sson as he gets up..HELLO mom....! oh holy sh...t I tell my oldest hey better not call me unless it is emergency!


  38. NeedaHobby:

    @kuya - I just don't care for the younger brother to win. Oh, and it's my turn to play Banana this week. Uh oh ........ maybe I get lucky and play spoiler??? ;)


  39. Rosette:

    okay if you want a buzz drink your cheap beer stand beside a colony of bees and get stung..THERE you get your BUZZZ!!!


  40. Rosette:

    is that enough wisdom for you..BUZZZ or drink your cheap beer infront of the AAA office and try to tempt them lets see if you get a buzz!


  41. Rosette:

    why bother with your cheap beer....go find yourself a heavy drink full of alchohol then pass out and have a kids kick you then you really get your buzz when you wake up!


  42. Rosette:

    Non-Alcoholic Beer.....in fine print Non-Alcoholic Beer means to need to add a real beer to that..OKAY ....so if the police stop you you just show that you have a can non alcholic but little does he know mix with potant drink


  43. Rosette:

    fine print it still has alcohol.....migth as well add lemonade to that!


  44. Rosette:

    you drink only if you are thirsty after that you stop..you can damage your liver... even if you drink too much water you can die ..so THEY NEED TO HAVE FINE PRINT on the bottle ...don't drink too much IDIOT!


  45. Rosette:

    SO DON'T DRINK TOO MUCH IDIOT FINE PRINT .....!


  46. Rosette:

    warning label if you drink too much you will feel dizzy faint and vomit is that clear enough plus liver damage! BRAIN DAMAGE IF YOU FALL INTO WATER AND DROWN but was rescued ! WARNING !!


  47. Rosette:

    some country they don't have age restriction.... adults drink but you hardly see kids drink..no big deal...the kids learn not to touch .


  48. Rosette:

    yes here in this country OH WHAT A BIG DEAL THEY CAN DRINK AT AGE 18 but in some country no rules....no big deal for those kids....


  49. Rosette:

    some people can handle alcohol better....


  50. Rosette:

    BREAST MILK BREAST MILK COME GET YOUR BREAST MILK...happy now you got me started!


  51. Rosette:

    yes non alcohol breast milk unless the mother is drunk! HOW LONG DOES IT TAKE FOR A BABY TO GET DRUNK WITH THAT..oh dear!


  52. Rosette:

    urine test.....!


  53. Rosette:

    imagine a cheap drunk recyle his beer oh still has alcohol in that urine there! ARGHHHH.....


  54. kuya.d:

    @Ed - seriously, please thank your OC16 pal for the broadcast of the Eddie Aikau ... priceless! And I never need fight traffic and park illegally.

    Props to Chile's Ramon Navarro for his ride that scored a perfect 100. (Champ Greg Long also scored a 100).


  55. kuya.d:

    @Rosette - #50, yowza! *smh*


  56. uncle jimmy:

    ed..

    kuya is right..

    sat in my LA office on a 40 degree morning an' watched The Eddie online.. and saw Keone Downing whom I paddled wit' 40 years ago out there on da waves.. way, way, way too cool fo' school..

    btw, wut am i doin' in LA, bah? puck up, yeah???