Fave Five Friday - Celebrity Photo Opps

August 14th, 2009
By

I've never been a fan of autographs. It's too easy to forge, and, unless you can verify it and possibly even sell it for a premium, to me, it's worthless. Celebrities are humans too. Some piece of paper with their chicken scratch on it doesn't hold much weight. That's just me.

But, as girly/kiddie as it sounds, what really gets me charged is getting a photo with said celeb. I value this the most because it has significance to me and me alone. I don't care if it's worthless to anyone else and ruined cause my ugly mug is in the photo, it's just good kine fun and proof - in that particular moment in time - that I was there and actually met somebody I could tell a story about.

This past weekend in Philly, I had a blasty blast. Not only did I get that interview with Bruddah Shane, I was also able to sneak in some photo opps with "stars" from the MMA world, thanks to our awesome seats at UFC 101 the night before! Peeps like:

Cutman Jacob "Stitch" Duran

Stitch caught the same flight as us from Vegas. Cool guy!
"Stitch" caught the same flight as us from Vegas. Cool guy!

UFC President Dana White

UFC President Dana White taking the time to greet his fans
UFC President Dana White taking the time to greet his fans

Fighter Frank Trigg

Newly signed UFC fighter (again) Frank Twinkle Toes Trigg. Why does Bari look so upset?
Newly signed (again) UFC fighter Frank "Twinkle Toes" Trigg. Why does Bari look so upset? 8)

Referee Mario Yamasaki

Referee Mario Yamasaki kept coming into the stands for some reason. I caught him after the event was pau
Referee Mario Yamasaki kept coming into the stands for some reason. I caught him one quick one after the event was pau

Phillie All Star Shane Victorino

Me and Bruddah Shane in the Phillie dugout after our interview
Me and Bruddah Shane in the Phillie dugout after our interview

Which led me to this week's Fave Five question. Which 5 celebs would you most like to have a photo with? If photos ain't your bag, you can use autographs for your list.

  1. Flavor Flav - OMG! He's so flamboyant and out there! This would be the funnest photo, like EVER! LOL!
  2. Mr. T - see above! Seems like a nice, humble guy too.
  3. Kimbo Slice - he's crazy intense, but seems like a cool, mellow cat, outside the ring. I give him mad props for starting from scratch in the coming season of the Ultimate Fighter!
  4. Michael Jordan/Tiger Woods - gods in their respective games, though I'm not sure how good/genuine their personalities would be.
  5. Hugh Hefner - no words necessary! LOL!

I'm sure I'm missing a lot more, so lemme hear it. Send over your list of celebs you'd like to get a pic with/meet/get an autograph from.

Some celebs I forgot to mention were those that would bring the most cashola to my pocket (when sold to the tabloids). *grin* Maybe a scandalous shot with Jon or Kate, or both? Or Brangelina? Or even the Octo-mom? Is she even relevant anymore? :P

Anyway, I digress. Have fun with this list on your T.G.I. Friday y'all!

Happy VHO7V Friday and have an awesome weekend k? Shoots!

(Editor's note: Don't get me wrong. I ain't no celebrity stalker/groupie type, as the pictures above may make it seem. LOL! If I had to stand in line and wait a couple hours for one photo, I wouldn't do it. These just so happen to fall into place a-ight? :P )

33 Responses to “Fave Five Friday - Celebrity Photo Opps”

  1. rayboyjr:

    For me ... I'd think of people we can't compare with anyone else ...

    So yes Tiger Woods is on the list ... as is Michael Jordan ... and I would add Michael Jackson and maybe Shaquille O'Neal ...

    And for no particular reason Jessica Alba ... :D


  2. Coconut Willy:

    With no real thought to it:

    Tiger Woods
    Roger Federer
    Donald Trump
    Arnold Schwarzenegget
    Conan O'Brien

    And for no particular reason Jessica Alba ... too!


  3. carokun:

    Jessica Alba - she was at the live taping of The Late Show in NYC that I attended...

    Hmm, only 5? J/K.

    The Pope
    Pres Obama
    Kim Jong-il
    Dean Cain - he's a Tanaka
    BEGIN (Okinawan band)
    ...oh and Edward Sugimoto (or his sister, doesn't matter) LOL


  4. kuya.d:

    Leann Rimes
    Kelly Choi
    Sabrina Soto
    The founder of Oakley sunglasses
    Peter King

    and for no particular reason, Jessica Alba.


  5. kuya.d:

    Oh yeah, Ed Sugimoto and Minna would be good.

    Wait, I already have one of those (walking in the snow) Haha!


  6. matt:

    Autographs/photo ops aren't a big thing for me, but a pic means that i was, at some point in time, in close proximity to the celeb. So...
    for the obvious reason:
    Jessica Alba
    Yvonne Strahovski (sp?)
    Cat Deeley
    Monica Bellucci
    Aishwarya Rai


  7. Kel Sr.:

    Aloha Ed,

    That kind of stuff is for the daughter, not me!

    P.S. I answered your question on yesterday's blog.

    Have a wonderful allergy free day (stop rolling around on the grass)!


  8. hemajang:

    Since we talking fantasy photo opps, why not stage it:

    Ronaldinho megging me with one of his patented moves.
    Raphael Nadal as doubles partner beating the Bryan brothers.
    Mick Jagger and I singing "Satisfaction" billed as the Wrinkle Twins.
    Having lunch with President Obama at Hanagasa Inn having pig's feet soup while flashing the shaka together.
    Intimate long lens paparazzi shot with Marisa Tomei (did you see her in "The Wrestler?", still looking good)


  9. che:

    I collect autographs and celeb photos but I suck at it. I haven't added many autographs for 30 years. I don't run into celebrities. I never ran into Jack Lord, Bob Sevey, or any local celebrity. A friend of mine ran into Shack at a hotel, ran into a store bought a disposable camera and took a picture with him. When we saw the picture it was of Shack from the waist up and only his head.

    1. Tom Henderson (UH basketball)
    2. Kevin McHale
    3. Obama
    4. Pete Sampras
    5. Stephanie Lum

    Matt, Yvonne Strahovski would be #6 for me.


  10. World Wide Ed:

    * 1.rayboyjr:
    And for no particular reason Jessica Alba ...

    LOL! I thought about that for a brief second too beej... Hehe!

    * 2.Coconut Willy:
    Donald Trump
    Arnold Schwarzenegget

    Oooh, these are good ones too C Dubbs. I guess I want the "characters".

    * 3.carokun:
    ...oh and Edward Sugimoto (or his sister, doesn't matter) LOL

    Pshh... that will be worthless ck. At least the one with me! :P

    * 4.kuya.d:
    and for no particular reason, Jessica Alba.

    LOL! I smell a trend!

    * 5.kuya.d:
    Oh yeah, Ed Sugimoto and Minna would be good.

    Wait, I already have one of those (walking in the snow) Haha!

    See! Worthless right dewz? :P

    * 6.matt:
    Autographs/photo ops aren't a big thing for me, but a pic means that i was, at some point in time, in close proximity to the celeb. So...
    for the obvious reason:
    Jessica Alba
    Yvonne Strahovski (sp?)
    Cat Deeley
    Monica Bellucci
    Aishwarya Rai

    Very niiiice!

    * 7.Kel Sr.:
    That kind of stuff is for the daughter, not me!

    Ahahaha! Maybe we should ask her to start commenting up in hurr! We could use all the help we can! ;)

    * 8.hemajang:
    Intimate long lens paparazzi shot with Marisa Tomei (did you see her in "The Wrestler?", still looking good)

    LOL! I'm slightly disturbed hemmaz. :P

    * che:
    A friend of mine ran into Shack at a hotel, ran into a store bought a disposable camera and took a picture with him. When we saw the picture it was of Shack from the waist up and only his head.

    LOL! I have a similar one with David Robinson when we ran into him at Big Island Grill in Kona. Damn them tall buggahs! No fair!


  11. Paco:

    Hugh Hefner? I'd rather take a picture with his current girlfriends!


  12. Bre:

    I would like to have taken pictures of some of the classic stars - Cary Grant, Humphrey Bogart, Gene Kelly, Fred Astaire and Katherine Hepburn. I did get a picture of Aunty Genoa when I was in Hawaii 10/07 but I was not in the picture.

    Since I missed those opportunities, I would take pictures with:

    President Obama
    Magic Johnson
    Hapa
    Tiger Woods
    The actor who plays Edward Cullen from Twilight but I can't think of his name right now


  13. World Wide Ed:

    * 11.Paco:
    Hugh Hefner? I'd rather take a picture with his current girlfriends!

    Hahah! They'll come and go though Pacs. There's only one Hef! 8)

    * 12.Bre:
    The actor who plays Edward Cullen from Twilight but I can't think of his name right now

    Robert Pattinson B? Thank goodness for IMDB! Hehe!


  14. Coconut Willy:

    Wow Ed, you got press credentials? Almost as good as a license to kill!


  15. NeedaHobby:

    Cool pics, Ed! I'm a little like you in that I don't like to ask people for autographs. I figure even celebs need their space. Hmm, only 5 huh?

    Michael Phelps
    Matthew Fox
    Sarah McLachlan
    Rachael Ray
    Ichiro Suzuki


  16. EMM386:

    Jessica Biel
    Greg Maddux (John Smoltz would be good too)
    Kay Hanley
    Tim Duncan
    Neil Gaiman


  17. World Wide Ed:

    * 14.Coconut Willy:
    Wow Ed, you got press credentials? Almost as good as a license to kill!

    I know right!? They give those out to anyone! Hehe, nah!

    * 15.NeedaHobby:
    Ichiro Suzuki

    This would be an interesting one Hobbz. Wonder if he's cool. Seems like he may not be... :(

    * 16.EMM386:
    Jessica Biel
    Greg Maddux (John Smoltz would be good too)
    Kay Hanley
    Tim Duncan
    Neil Gaiman

    I had to Google a couple of those! *blush* My friend's claim to fame for Duncan was that he went to school with him and played hoops with him. Lucky!!


  18. NeedaHobby:

    @kuya - I see you listed Kelly Choi. So, I guess that means you're following Top Chef Masters ... woo hoo ... finale next week! BTW, doesn't she remind you of another blogger around hurr?

    @Bre - I was able to get a pretty cool photo w/ Keli'i Kaneali'i - former half of Hapa. ;)


  19. Bre:

    @Needahobby - Way too cool to get that pic! Hapa is always so nice to come out after their concerts and talk to everyone. I always want to ask for a picture but they are always so busy and there are so many people. I think next time I see them I will tell them about this blog (that I listed them as one of my choices) and see if they will let me take a pic.


  20. kuya.d:

    @hobbz - TCM has been fun to watch ... Only a couple more weeks till the new season of Top Chef.


  21. J.P.:

    I'm probably one of the younger ones here (I could be wrong) so here's my list, in no particular order:

    BoA
    Ichiro
    Jessica Alba
    Tiger Woods
    Michael Jordan

    Wouldn't mind getting autographs from these people as well but that's a whole another list for me.

    My bad, Ed...I thought u was still in Philly. My brain is pretty much fried for the week haha.


  22. Scott:

    Local celebs

    Shauna Goya
    Lance Kwon
    Rodney Lee
    Dave Shapiro
    ...and that goofy looking guy from WWE! :)


  23. EMM386:

    @Ed: Lemme guess...you had to look up Kay Hanley and Gaiman right?


  24. J.P.:

    Because my friend was yelling at me for missing one person, I'm adding Stephanie Lum to my list. It's Friday and my brain is fried so I'm sticking to that excuse.


  25. t-roy:

    What would your definition of a celebrity be?

    As for me:
    Kanoe Kamanao - one of the greatest volleyball players to go through UH and my personal favorite
    Dave Shoji - greatest volleyball coach hands down, and this season he will break the 1,000 win mark
    Kerri Walsh/Misty May-Treanor - greatest duo beach volleyball team
    Kardashian Sisters - don't really know why, just because...
    Natasha Kai - same thing, don't really know why...

    On a side note Ichiro is friendly, as long as you speak Japanese and from Japan. Otherwise, he isn't the friendliest person...but most people from Japan are this way.


  26. Ynaku:

    All I can say of your pics....COOL 8)


  27. carokun:

    @t-roy - yep, went to an A's game vs. Mariners and Ichiro doesn't even look at the fans - my gpa had his Winter Baseball program and wanted me to get an autograph - oh well. Next time I'll make a big Japanese sign for him...LOL.


  28. Shauna:

    Scott: Fist bump for you! :D You're my favorite BEE!

    Hands down, mine would be Song Seung Heon of K-drama fame! Preferably with his shirt off!! Haha!!
    http://www.hancinema.net/korean_Song_Seung-heon.php


  29. World Wide Ed:

    * 21.J.P.:
    BoA

    Bank of America J Peezy? :P

    * 22.Scott:
    ...and that goofy looking guy from WWE!

    Who's goofy and what's WWE? There's nobody goofy around hurr Scotty2Hotty! LOL! OK, maybe just a little. And no, none of us are Local celebs. :P

    * 23.EMM386:
    @Ed: Lemme guess...you had to look up Kay Hanley and Gaiman right?

    LOL! Yeah, you caught me EMMbot. Greg Maddux, John Smoltz, Tim Duncan and fo sho Jessica Biel, I have no problem identifying. :P

    * 24.J.P.:
    Because my friend was yelling at me for missing one person, I'm adding Stephanie Lum to my list. It's Friday and my brain is fried so I'm sticking to that excuse.

    LOL! Sheez, I see Stephanie Lum mentioned so many times here and elsewhere else that maybe she might be my next target for an interview? Seems the peeps wanna know more about her eh?

    * 25.t-roy:
    Kardashian Sisters - don't really know why, just because...

    This would be a good one too. Maybe one with the whole family and you smack in the middle t-roy. That would be sweet. Hehe! BTW, a big UH wahine volleyball fan? 8)

    * 26.Ynaku:
    All I can say of your pics....COOL

    Hehe, thanks naks! Less impressive than it looks though. Just happened to be at the right place at the right time... There was a noisy guy next to us that helped too (he would yell at all these people and ask them to come and take a picture with him). LOL!

    * 27.carokun:
    @t-roy - yep, went to an A's game vs. Mariners and Ichiro doesn't even look at the fans

    Yeah, he's either in the zone or not vibin' the fans.

    * 28.Shauna:
    Hands down, mine would be Song Seung Heon of K-drama fame! Preferably with his shirt off!! Haha!!
    http://www.hancinema.net/korean_Song_Seung-heon.php

    LOLOL! I thought about clicking on that link for a split second, but then you said "his" shirt off. No spank you Shauns! :P


  30. mcat:

    oh fun topic!

    hmm... who to choose? why only 5?

    Lauren Conrad
    Colbie Calliat
    Justin Timberlake
    Brad Pitt & Angelina Jolie (this counts as 1.. haha!)
    Kardashians


  31. J.P.:

    @Ed - nah, BoA is a Korean/Japanese singer.

    Yes, u should ask Stephanie as your next interview project haha. Have a good weekend, all


  32. leesa:

    dwayne johnson
    elvis presley
    antonio sabato jr.
    gerard butler

    and for no particular reason titus Kinimaka.


  33. World Wide Ed:

    * 30.mcat:
    oh fun topic!

    hmm... who to choose? why only 5?

    Ahaha! Sorry McCat!

    * 31.J.P.:
    Yes, u should ask Stephanie as your next interview project haha.

    LOL! But I think I bettah not approach any of them right about now... :(

    * 32.leesa:
    dwayne johnson
    elvis presley
    antonio sabato jr.
    gerard butler

    Ooooh Elvis is a good one lees! And the Rock cause he's from Hawaii. Not too sure about the others... at least for me! :P